"כולנו אך דמויות בסיפור,
התפקיד למפרע כתוב ותפור.
כולנו הומצאנו לתכלית ידועה,
לא נוכל לחולל חדשות לישועה,
או להשתנות ולהיות לאחרים-
כי איננו אלא דמויות בספרים"

"הסיפור שאינו נגמר", מיכאל אנדה, הוצאת "לנדורי", עמוד 81

יום שלישי, 20 במרץ 2012

הארי פוטר

הארי פוטר 1.JPGאיך אפשר בלי ספר הפנטסיה המדהים של הסופרת ג'יי קיי רולינג. אני לא מבינה בכלל למה אני צריכה לכתוב פה תקציר ורקע, הרי אם לא ידעתם אפילו איך קוראים לגיבור הראשי- כנראה הייתם על מאדים במשך העשור וחצי האחרונים.


רקע לסיפור:
במקביל לחיים הרגילים שלנו, חיים גם קוסמים ומכשפות. כדי לקבל הכשרת קסמים הם לומדים בבית הספר לקסמים.
וולדמורט, או זה-שאין-לנקוב-בשמו כפי שקוראים לו בחברה הקסומה, הוא הקוסם הרשע ביותר שידעה אנושות הקסמים.
הוא זה שרצח את הוריו הקוסמים של הארי פוטר, שהיה רק בן שנה באותו הרגע.
הארי מובא אל בית דודיו ושם עוברות עשר שנים ארוכות.



על מה מסופר?
הארי פוטר, בגיל אחת עשרה, מתקבל באורך פלא אל בית הספר הוגוורטץ לכישוף ולקוסמות. שם הוא פוגש את שני חבריו הטובים הרמאיוני גריינג'ר ורון וויזלי. ושם הוא גם עובר מספר הרפתקאות לאורך כל שבעת הספרים.
בקיצור:
זה לא שזה יהיה ממש קצר, אלא להיפך. אבל כל מה שסיפרתי שם למעלה נראה לי כמובן מאליו כך שאני לא יודעת על דרכים אחרות להסביר את הספר.
אז, אהבתי את הספר הזה מאוד.
מאוד.
הספר נהדר, רומנטי, מלא בפנטזיה ובהרפתקאות. הדמויות עמוקות ומלאות אנושיות נחוצה לדמויות בספרים. איך עוד לתאר את זה?
זה קלאסיקה.
הכוונה:
כשכתבו לדוגמא את "פיטר פן", הסופר לא ידע שכעבור מאה שנים או יותר הספר יהפוך לקלאסיקה. הוא לא תיכנן את זה. אבל זה קרה.
ככה קורה גם עם הארי פוטר.
אומנם זה נראה בהחלט משונה שספר מודרני יהפוך לקלאסיקה, אבל אני משוכנעת שבעוד חמישים או מאה שנים, הוא יכתב בספרי קלאסיקות ויכתבו עליו ספרים מוערים, או לילדים קטנים יותר.



לסדרה, כידוע, יש גם שמונה סרטים. האחרון יצא בקיץ 2011 אחרי שחילקו את הספר השביעי לשני סרטים.

לסדרה יש גם עוד שלושה ספרים נלווים: "קווידיץ' בראי הדורות", "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", "מעשיות בידל הפייטן".
לגילאי 10 והרבה מעלה. יכול להתאים בהחלט גם למבוגרים יותר.

ציון:

חמש סמניות, כי אי אפשר יותר מזה
 

תגובה 1:

  1. לא ממש רציתי לקרוא את הספרים. נראה לי overrated כזה, את הסרטים כבר ראיתי בצפייה ישירה וחשבתי בשביל מה בכלל. אבל לאחרונה ביקרתי את אחיינותיי ואח שלי הקריא להם את הארי פוטר לפני השינה. נדהמתי ממש לגלות כמה מצחיקים ומפחידים הספרים הללו! כמה שנונים ומלאי קסם אמיתי. צודקת - באמת קלאסיקה.

    השבמחק