"כולנו אך דמויות בסיפור,
התפקיד למפרע כתוב ותפור.
כולנו הומצאנו לתכלית ידועה,
לא נוכל לחולל חדשות לישועה,
או להשתנות ולהיות לאחרים-
כי איננו אלא דמויות בספרים"

"הסיפור שאינו נגמר", מיכאל אנדה, הוצאת "לנדורי", עמוד 81

יום חמישי, 1 במרץ 2012

משחקי הרעב

אז, אם לא שמעתם על הספר הזה- חבל מאוד.
טרילוגיה נהדרת של הסופרת סוזן קולינס.


רקע לספר:
מה שנשאר מיבשת אמריקה הצפונית היא מדינה בשם פאנם, עליה שולטת עיר בשם הקפיטול (עיר בירה באנגלית). שאר מדינת פאנם מחולקת לשנים עשר מחוזות, כאשר לכל מחוז יש תחום משלו, למשל כריית פחם, אלקטרוניקה, טקסטיל ועוד. תושבי הקפיטול חיים בעושר ובאושר בעוד רוב תושבי המחוזות חיים בעוני ורעב.
שבעים וארבע שנים לפני הספר הראשון המחוזות התקוממו נגד הקפיטול. אז היו שלושה עשר מחוזות והקפיטול, כאשר ניצחו, החריבו את המחוז השלושה עשר. מאז, כדי להראות למחוזות שהם אלה ששולטים, הקפיטול עורך את משחקי הרעב. תוכנית ריאליטי שמוקרנת להנאת הקפיטול ובה מוגרלים נער ונערה מכל מחוז מגילאי שתים עשרה עד שמונה עשרה. וחובה על כל תושבי המחוזות לצפות. המנצח זוכה לאושר, תהילה וכסף. המפסיד הוא מי שמת בזירת המשחקים. זוהי מטרתם- המיועדים צריכים להרוג זה את זה.


על מה מסופר?
בספר הראשון מסופר על קטניס אוורדין, בת שש עשרה ממחוז שתים עשרה (כריית פחם). קטניס מיועדת מהמחוז שלה במשחקי הרעב השבעים וארבע ביחד עם פיטה מלארק.
וזה לא הכול, העלילה מתפתחת לדברים מפתיעים, מרגשים, סוחפים, ונהדרים.
אני לא אספר לכם על הספרים השני והשלישי, כי זה מגלה את רוב הדברים לספר הראשון. כל הספרים כבר יצאו בעברית לאור ובעשרים ושתיים למרץ יצא הסרט לקולנוע.


בקיצור:
ממליצה בחום. ספר מותח, רומנטי וסוחף. רמת הכתיבה טובה ובעצם ממש נשאבתי לתוך העלילה. מומלץ מגיל שתים עשרה ומעלה.


 ציון:
חמש סימניות, כי לא ייתכן אחרת

3 תגובות:

  1. ברוררררררררררררררר ש5 סימניות!

    השבמחק
  2. אמנם מומלץ לגיל 12 ומעלה אבל ילדים קטנים בהרבה קוראים את הספר ועוד יותר רואים את הסרט. למה אי אפשר להשאיר את הילדים עוד קצת ילדים וישר להכניס להם לחיים אלימות ומוות? אם לא זה, אז ספרים וסרטים לא יצליחו? לא ברור. גם אם הסרט היה כבר באתרים של סרטים לצפייה ישירה עם תרגום לעברית והכול, הילדים שלי לא יראו אותו כמה שנים טובות.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת בהחלט. כשאני הייתי בסרט ממש הזדעזעתי כשראיתי שם ילדה שנראתה בת 10. ממש כעסתי על אבא שלה, שהיה איתה, שהרשה לה לראות את הסרט הזה.

      מחק